פשוט מאוד!

צריכים מטבח חדש? כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם נגריה פרטית או חברת מטבחים, לקבוע פגישה לעיצוב מטבח חדש וקבלת הצעת מחיר. פגישה זו עשויה להימשך כשעה ואף יותר מכך, ולרוב ניתנת ללקוחות ללא עלות וללא התחייבות.

כמו כן, לפגישה זו עליכם להביא איתכם את סרטוט הבית / דירה כך שניתן יהיה לראות את מידות הקירות בחלל המטבח, מיקומי החלונות אם ישנם, ונקודות חשמל ואינסטלציה אם קיימים. באמצעות סרטוט זה, מעצבי הפניםיעצבו לכם מטבח יחד איתכם, לרוב עם כוס תה ועוגה ואווירה רגועה.

כשתסיימו לעצב את המטבח, ניתן יהיה להוציא הצעת מחיר מסודרת בהתאם לעיצוב הסופי ואיכות החומרים שנבחרו.

רוצים לקבוע פגישה לעיצוב מטבח והצעת מחיר? פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם
המטבחים כולם מורכבים משלושה מרכיבים מרכזיים: גוף המטבח (השלד - בד״כ מגיע בגוון לבן /גרפיט / יוטה / עץ), חזית המטבח (יש מגוון רחב מאוד וסגנונות שונים), ופרזולים (כל חלקי המטבח הנוספים - ברזלים למיניהם, מגירות, צירים וכיו״ב).

גוף המטבח עשוי לוחות ״סנדוויץ״ - לוחות המיוצרים מפרוסות שלמות של עצים בשכבות והדבקה (ראו שאלה על לוחות ״סנדוויץ״).

לוחות לחזיתות המטבח עשויים MDF - לוחות אלו מיוצרים מ״עץ טחון״ ודבקים מיוחדים. אלו לוחות עמידים לשינויי טמפרטורות וכך חזיתות המטבח נשארות תמיד ישרות ומאוזנות.
*  תחתיות וגב המגירות במטבח עשויים לרוב מלוחות MDF גם כן.

פרזולים - כל הברזלים והמנגנונים השונים שיש במטבח, כך למשל הצירים המאפשרים פתיחה של דלת, מסילות ברזל עליהן נעות המגירות, מנגנון הרמה ״קלפה״ וכולי.

ארונות המטבח גם הם מחולקים לסיווגים שונים.

ארונות נמוכים - אלו הם כל הארונות שבגובה השיש (90 ס״מ) ועומקם הוא 60 ס״מ.
ארונות גבוהים - אלו הם הארונות שמתחילים בגובה רצפה ומסתיימים בתקרה או בגבהים אחרים כמו 2.4 מטרים או 2.8 מטרים וכן הלאה. עומק ארונות אלו הם גם כן 60 ס״מ.
ארונות עליונים - אלו הם הארונות שתלויים על קירות - ארונות אלו לרוב יהיו בעומק של 30 ס״מ ולא 60 ס״מ כפי שנהוג בשאר ארונות המטבח.
ארונות אי מטבח - אי המטבח הוא בגובה של 90 ס״מ לרוב, כמו הארונות הנמוכים. ניתן להניח עליו משטח של שיש או משטח של עץ מלא. הארונות מתחת לאי משתנים בהתאם לעיצובים השונים של המטבחים ובהתאם לבקשת הלקוחות. לרוב, גם ארונות אלו הם בעומק של 60 ס״מ, אך פעמים רבות נעשה שימוש בעומקים שונים, בהתאם לצרכים ולעיצוב כאמור.

כמו בכל תחום, גם בתחום המטבחים והנגרות, ישנם יצרנים שונים של חומרי גלם שונים, וכך ניתן לרכוש לוחות ״סנדוויץ״ זהים מספקים שונים, לוחות עץ, לוחות MDF ולוחות אחרים נוספים. גם בתחום הפרזולים ישנם יצרנים רבים ושונים, חלקם ותיקים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות.

עלות המטבח מושפעת גם כן באיכות חומרי הגלם איתם בוחר לעבוד כל יצרן, נגריה או חברה גדולה.

גוף המטבח עשוי מלוחות "סנדוויץ" בעובי של 17 מ"מ לרוב. על לוחות אלו מודבקת פורמיקה בעובי 0.3 מ"מ בד״כ, ומשני צידי הלוח. הלוחות מגיעים בייבוא כשהפורמיקה כבר מודבקת עליהם. הפורמיקה המודבקת על הלוחות מגיעה במספר עיצובים וגוונים שונים, ולרוב המבחר הוא בערך עשרים וחמישה עיצובים שונים וגוונים שונים סה״כ. המבוקש ביותר הוא גוון הלבן.

לוחות״סנדוויץ״ יכונו כל הלוחות המיוצרים ב״שיטת השכבות״, והשוני ביניהם הוא סוג העץ איתו השתמשו כדי לייצר את הלוח בעיקר, אמנם גם איכות ההדבקה וכמויות הדבקים משפיעים על חוזקם הכללי של הלוחות.

בייצור מטבח משתמשים בלוחות ״סנדוויץ״ אותם ניתן גם לכנות לוחות ״קומבי״. העץ המרכזי שמשתמשים בייצור לוחות אלו המיובאים לישראל ומשמשים כגופי ארונות הוא עץ מסוג ״טווין״, לעתים גם נשמע את השם ״אוקומה״, אמנם לרוב, שניהם זהים בחוזקם, ומה שיעשה את ההבדל הוא איכות ההדבקה וכמות הדבקים בשילוב גודל חתיכות העץ ששולבו בתוך ההדבקה.

בישראל לוחות ״סנדוויץ״ טווין מיובאים מהמזרח, בעוד לוחות ״סנדוויץ״ אחרים מיובאים גם ממקומות אחרים, כך למשל לוחות ״סנדוויץ״ המיוצרים מעץ ליבנה - מיובאים לרוב מרוסיה וידועים כלוחות חזקים במיוחד. לוחות אלו מיובאים גלויים וללא חיפוי פורמיקה, כפי שנהוג בלוחות גוף ״סנדוויץ״ טווין. את הדבקת הפורמיקה מבצעים באופן מקומי.

מעניין לדעת, שייצור גופי מטבח מלוחות ״סנדוויץ״ זהו דבר שנהוג בישראל ואולי בעוד מספר מועט של מדינות ערביות, בעוד שבשאר העולם, מייצרים את ארונות גופי המטבחים, מלוחות ״סיבית״ או בשמם התקין - לוחות ״שבבית״ ירוקים (החומר הירוק הוא לדחיית לחות). 

לוחות שבבית הם לוחות העשויים מגריסים של עצים שונים, ובעירוב דבקים מיוחדים מייצרים לוחות שלמים עבור ענף הרהיטים.

לוחות״סנדוויץ״ מגיעים בגודלם הסטנדרטי במידות של 122 * 244 ס״מ, אמנם ישנם גם גדלים נוספים.



הפרזולים הם כל החלקים במטבח שעשויים ממתכת. הצירים של הדלתות, המגירות והמסילות שלהן, מנגנוני הרמה כגון "קלפה" וכולי - כל אלו נקראים פרזולים.

ניתן לשער, שבתחום זה ישנם יצרנים רבים בעולם, המתמחים בייצור מנגוננים ופרזולים עבור ענף המטבחים והרהיטים בכלל.

ישנם יצרנים ידועים ובעלי שם בינלאומי, וישנם יצרנים פחות מוכרים בתחום זה. לרוב, היצרנים המובילים והידועים, מייצרים איכויות גבוהות של פרזולים שונים, אמנם דבר זה מתגלם גם במחירם. עם זאת, ישנם יצרנים פחות מוכרים, אשר מייצרים פרזולים באיכות טובה מאוד, ומחירם בהחלט עשוי להיות אטקרטיבי ואף איכותם יכולה להתחרות עם דגמים של היצרנים המובילים.

* חשוב לדעת, שליצרנים השונים, ישנם גם דגמים שונים של פרזולים, ובעיקר בתחום המגירות והמסילות למטבחים. לכל חברה יש את הדגם היקר והאיכותי יותר מדגמים אחרים. 

בתמונה - מגירות מזווה של היצרן HETTISH, דגם המגירה -AVANTECK- הדגם המוביל של החברה האוסטרית.



חזיתות המטבח ברוב המוחלט של המקרים יהיו עשויות מלוחות MDF. לוחות אלו מיוצרים מעץ ״טחון דק״ מאוד ובשילוב דבקים מיוחדים מייצרים לוחות שלמים. לוחות אלו דומים מעט לקרטון, אך כמובן חזקים בהרבה. יש מי שמקפיד לעבוד עם לוחות MDF ירוק, גוון המעיד על כך שהוסיפו חומר דוחה לחות. הסיבה לשימוש בלוחות MDF עבור חזיתות המטבח, היא מכיוון שאלו הם לוחות שכמעט לעולם אינם מאבדים את צורתם הישרה, וכך מקבלים חזיתות מטבח שתמיד שומרות על איזון ודבר אינו מתעוות בשל מזג האוויר, או בשל סיבות אחרות.

את חזיתות המטבח לרוב מספקים בעובי של 19 מ״מ, אך לעתים עובי זה משתנה ונע בין 17 - 22 מ״מ. את הלוח מחפים בחיפוי שבוחרים - ישנו חיפוי פורמיקה, ניתן לחפות את הלוח בצבע אפוקסי או צבע אחר, החיפוי יכול להיות גם פולימר או מלמין. צביעה בתנור של החזיתות לרוב תתבצע במקרים של מטבחים בסגנון הכפרי והצרפתי, בעוד שחזיתות ועיצוב מודרני למטבח יתאפיינו בחיפויי פורמיקה בגוון ועיצובים שונים.

לוחות MDF מגיעים בגודלם הסטנדרטי במידות של 122 * 244 ס״מ, אמנם ישנם גם גדלים נוספים.

לינק לסרטון המדגים ייצור לוחותMDF:

סרטון המדגים ייצור לוחות MDF​​​


מגירות המטבח הן למעשה ״הדפנות״ של המגירה שאתם מכירים. הלוח התחתון במגירה וגם גב המגירה עשויים לוחות MDF לרוב (ראו שאלה לוחות MDF).

לכל מגירה יש מסילות ברזל ועליהן למעשה ״רוכבת״ המגירה פנימה והחוצה והן גם אחראיות על הטריקה השקטה ואופן ״הנסיעה״ הכללי של המגירה.

בנוסף ישנן גם דפנות למגירה עצמה, פעמים רבות אלו דפנות זכוכית, פעמים אחרות אלו דפנות מתכת, וכך גם גובהן משתנה בהתאם לסוג ודגם המגירה.

ככל שדגם המגירה איכותי ומתקדם יותר, נמצא את ״הנסיעה״ של המגירה קלה יותר וחלקה יותר, בעוד שגם המנגנונים עצמם יהיו עמידים לשנים רבות יותר. 

גם האופן בו מחברים את המגירה ואת חלקיה יחד למגירה חשוב, ולעתים ישנם דגמים מסורבלים, ולעתים ישנם דגמים מוצלחים מאוד, דבר שתמיד משתנה ומתפתח אצל היצרנים שמחפשים לחדש ולהוביל דגמים ועיצובים עדכניים.

פורמיקה זהו קלף ״קראפט״ חזק במיוחד ובעובי שנע בין 0.3 - 1.2 מ״מ. על קלף זה מודבק נייר מעוצב. נייר זה יכול להיות נייר שחור או לבן, או נייר המדמה מראה של ״בטון״ לצורך העניין. ישנם דגמים רבים של גוונים ועיצובים.
לנייר המודבק על הקלף אנו קוראים ״מלמין״, וזהו נייר מיוחד, עמיד במיוחד וחזק מאוד, ואותו מדביקים על לוחות שונים ובעיקר לוחות MDF ולוחות ״שבבית״.

ישנם יצרנים רבים ושונים של לוחות פורמיקה עבור תעשיית המטבחים והרהיטים, ואפילו פעם היו יצרנים מקומיים בישראל, אך כבר אינם עוד מזה שנים רבות.
גם בתחום זה, ישנם יצרנים אשר מייצרים לוחות פורמיק האיכותיות יותר מאשר יצרנים אחרים, ודבר זה מקבל ביטוי בחוזק הלוח, בעובי שלו, באיכות נייר המלמין שמודבק עליו, וכמובן, גם העיצובים והגוונים שמציע כל יצרן.

המחירים בין לוחות הפורמיקה השונים בין יצרן ליצרן ובין דגם לדגם משתנים ועשויים להגיע להבדלים של מאות אחוזים בין דגמים שונים ויצרנים שונים.

סרטון המדגים ייצור פורמיקה​​​


״מלמין״ - נייר מיוחד המיוצר עבור חיפויי לוחות שונים, ובעיקר לוחות MDF ולוחות שבבית.

נייר מלמין בתעשיית הרהיטים מהווה חיפוי ללוח, ועוביו לא עולה על עובי נייר מדפסת סטנדרטי בד״כ, אמנם זהו נייר אחר לגמרי, וחזק בהרבה מנייר רגיל.

היצרנים השונים, מעצבים ״ניירות״ אלו, ולמעשה אלו הדגמים המוצגים ללקוחות. גם פורמיקה מיוצרת עם אותו נייר בדיוק, אלא שבמקרה של פורמיקה, הנייר מודבק על קלף, בעוד ש״לוחות מלמין״ מחופים בנייר המלמין בלבד.

לכל יצרן יש מניפת גוונים ועיצובים שונים, והיצרנים אף מייצרים באיכויות שונות את המלמין ואת הפורמיקה עצמה.


עץ מלא כשמו כן הוא - לוח העשוי כולו מעץ מלא. אמנם לוח במידות 120 * 240 ס״מ לרוב לא יהיה עשוי מקשה אחת של עץ ויהיה עשוי מ״פרוסות״ שונות של העץ המודבקות יחד ויוצרות לוח שלם.

לוחות העץ המלא המוכרים והנפוצים ביותר נקראים לוחות ״בוצ׳ר״ ולוחות ״לאמי״. בעוד לוח הבוצ׳ר עשוי מקוביות קטנות של עץ מלא, וכך מייצר מראה ועיצוב מסויים ללוח, לוח לאמי עשוי מפרוסות ארוכות ורחבות של העץ וכך נוצר גם מראה אחר וגם איכות וחוזק הלוח עולה גם כן.

ישנם לוחות נוספים עשויים מעץ מלא, כך למשל לוחות מעוצבים מעצי במבוק, ועץ הליבנה, המוכר גם כ״בירצ׳״.

בלוחות מעץ מלא משתמשים עבור משטחים שונים, בין אם משטח עבור שולחן מחשב, או משטח עבור אי במטבח גדול ורחב. לעתים, יש מי שמעוניין בחזיתות עבור המטבח או עבור ריהוט אחר שגם הוא יהיה מעץ מלא, וניתן לראות זאת מפעם לפעם בבתים השונים.

״פורניר״ זהו ״קליפה מגולפת״ מגזע של עץ מלא - וכך יוצא שהמראה של הפורניר ממש זהה לעץ מלא, שהרי הוא עצמו גולף ממנו.

ייצור פורניר זהו למעשה תהליך שבו מגלפים גזע עץ מלא, כשעובי כל גילוף נע בין 1 מ״מ - 3 מ״מ בד״כ. פורניר עץ זית, מייצרים מגזע של עץ זית, ופורניר אלון, מייצרים מגזע של עץ אלון.

המחירים בין דגמי העץ השונים המוצעים בין הפורנירים השונים עשויים להיות שונים גם הם במאות אחוזים, וזה תלוי כמובן בדגם העץ, ובקושי הייצור והגילוף מאותו העץ בעיקר.

את הפורניר מדביקים על לוח אשר בחר היצרן של המטבח המבוקש, כך למשל ייתכן ונרצה להדביק פורניר אלון על לוח סנדוויץ או לוח MDF והכל בהתאם לתפקיד החלק המבוקש במטבח.

את הפורניר צובעים לרוב בלכה שקופה, המגנה עליו למשך שנים ושומרת על מראהו הטבעי.

לינק לסרטון המדגים ייצור פורניר:

סרטון המדגים ייצור פורניר​​​

בתחום הנגרות וייצור הרהיטים, ישנן מכונות רבות ומגוונות לביצוע מטלות שונות באופנים שונים. להוציא את כלי העבודה המוכרים כגון מברגות, מקדחות, ומסורים שונים חשמליים וכיו״ב, כלים אשר כולנו מוכרים עמם, ישנן מכונות גדולות וכבדות לייצור הרהיטים.

ישנם יצרנים רבים ושונים ברחבי העולם לייצור מיכון עבור מפעלים ובתי מלאכה לייצור רהיטים, חלקם מוכרים וידועים, חלקם פחות, והכלים שונים באיכותם, במשקלים, בגודלם ועוד.

מסור ה״קרייזיק״ הוא הכלי המוכר והנחוץ ביותר בכל בית מלאכה ומפעל לייצור רהיטים. מסור זה הוא כבד משקל ונושא עגלה הנעה על מסילת מתכת קבועה קדימה ולאחור, בעוד מסור מסתובב וכך ניתן לחתוך לוחות גדולים למידות מבוקשות.

מכונת הקנטים אחראית להדביק קנט בדופן הלוח. כאשר פורסים לוח ועליו נניח יש חיפוי פורמיקה, ניתן לדמיין כיצד הלוח בצידיו נשאר גלוי לעין. אנו נרצה לכסות את הלוח בצד, וכך למשל אם זה היה לוח מסוג ״סנדוויץ״ נדביק קנט (לרוב עשוי pvc) וכך נכסה את הלוח מכל צידיו.
על חזיתות מטבח עשויות לוח mdf ובחיפוי פורמיקה, יודבק קנט תואם לפורמיקה, עשוי pvc מסביב לכל החזית, בין אם זו חזית למגירה, ובין אם זו חזית לדלת.
כאשר נצבע את חזיתות המטבח בצבע אפוקסי בתנור למשל, לא נצטרך לעשות שימוש בהדבקת קנט מסביב לחזית, משום שאנו צובעים גם את החלקים האלו של החזית.

מכונת שתילה - מכונה אשר אחראית על סימון ומיקום הפרזולים השונים על הלוחות עצמם. כך למשל, צירים לפתיחת דלת, ניתן ״לשתול״ באמצעות המכונה (שעושה שימוש בלחץ אוויר) בתוך מיקומו על הלוח.דוגמאות נוספותלשימוש במכונה זו - ביצוע חורים למידוף משתנה גובה, או סימון חורים לברגים של מסילות מגירה.

חדר צביעה - חדר אטום לחלוטין, עם מדחס גדול אשר דוחס אוויר מתקרת החדר באופן שווה, בעוד ישנו פתח בתחתית החדר אליו נדחף האוויר. בדרכו האוויר לוקח איתו את כל הגזים המותזים על ידי הצבעי. אל חדר זה לרוב מחובר גם תנור אשר יכול לחמם את החדר, וכך קיים המושג המוכר - צביעה בתנור.

מכונת CNC - ראשי תיבות ל: Computer Numerical Control
מכונת זו היא מכונה ממחושבת, המגיעה עם שולחן בגדלים שונים (לפי גודל המכונה) ומעל שולחן זה ישנן זרועות רובוטיות המסוגלות לנוע לאורכו ורוחבו של הלוח. על השולחן מניחים את הלוח שאותו רוצים לחתוך, והמכונה באמצעות הזרועות הרובוטיות בפקודת מחשב חותכת את הלוח בדיוק במידות המבוקשות.
ייצור במכונת CNC מקצר את זמני הייצור ואלו היתרונות העיקריים של מכונה זו. מעצבים את הרהיט המבוקש בתוך תוכנת המחשב לפרטי פרטים, והמחשב מוציא פלט הכולל את מספר הלוחות מכל סוג ודגם שיש לחתוך עבור הרהיט / מטבח. מניחים את הלוחות על שולחן המכונה והיא מבצעת את החיתוכים, ואת רוב הקידוחים האחרים שיש לבצע בארון ובלוחות.